Feestbus door San Francisco

6 augustus 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om half 9 vertrokken we uit ons hotel in Modesto voor het laatste stukje reizen van de vakantie. We gaan vandaag naar San Francisco. Wanneer we wegrijden uit het vlakke groene boerenland maken we na een tijdje een stop bij een tankstation om de bus voor de laatste keer te tanken. Hierna kunnen we onze reis voortzetten naar de hoofdstad van california, Sacramento. Eenmaal aangekomen in deze stad maken we onze eerste stop bij het regeringsgebouw. Het is een enorm wit gebouw met zuilen in een park dat bijna iets weg heeft van het witte huis. Na hier even wat foto's te hebben gemaakt rijden we door naar old Sacramento. Dit stukje van de stad is totaal tegenovergesteld van wat we al gezien hebben. Geen flats, geen luxe dingen. Alleen een wild westachtig stukje stad met houten huisjes, houten vlonders, oude treinen op een stuk spoor, en in de verte een kleine gele toren brug die over de rivier loopt. Na hier wat rondgelopen te hebben vervolgen we onze reis over deze brug naar een van de wijnstreken van deze staat. Onderweg wordt het land een stuk heuvelachtiger en er komen overal druivenranken tevoorschijn. We stoppen in het plaatsje sonoma. Waar we ruim de tijd hebben om even rond te lopen en lunch te eten. In de middag rijden we door voor het laatste stukje reizen. We rijden steeds verder door de wijnstreken heen richting San Francisco. Het land wordt meer en meer bergachtig en er komt meer water. We zijn er bijna. Eenmaal door de tunnel heen zien we de stad liggen. Een enorme baai met het kenmerkende eiland alcatraz in het midden, de skyline van de stad en de rode golden gate Bridge gehuld in mist. Nadat we om de baai heen gereden zijn en over de lange in mist gehulde brug in de stad zijn aangekomen rijden we door naar ons hotel. Wat erg opvalt is dat de stad letterlijk op een berg gebouwd is. Overal steile wegen omhoog en ook enorme hoge gebouwen die compact bij elkaar staan. Het is echt enorm. 300 km later komen we in het hotel aan en hebben we kort de tijd om even uit te rusten voordat we om 17.15 weer weggaan voor een korte tour en het afscheidsdiner. We starten de tour in China town. Hier lopen we kort doorheen voordat we aan de zijkant weer opgepikt worden door de bus. De volgende stop is de bekende pier 39 met zijn vele lawaaierige speelse zeeleeuwen op houten vlonders. Hier hebben we even de tijd voordat we 's-avonds aan het water gaan avondeten met een paar flesjes californische wijn. Ook bedanken we hier onze reisleider en in de bus onze chauffeur voor de geweldige tijd. Na het avondeten is de sfeer een heel stuk gezelliger. De ''feestbus'' rijd rustig door naar de volgende stop op treasure island. Dit is een kunstmatig eiland buiten de stad dat een uitzicht bied op de skyline lichten in het donker. Het is echt enorm mooi. Gezellig stappen we weer de bus in en rijden we zingend op typische Amerikaanse liedjes verder terug naar het hotel denk aan hotel california. In het hotel weer even een spelletje doen voordat ik het blog afmaak en ga slapen. Morgen is de laatste volle dag hier in Amerika.