Piepend busje!!

26 juli 2019 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Om half 9 rijden we aan bij het hotel harrahs voor een route van 350 km richting de grand canyon. Onderweg verlaten we de staat Nevada en rijden we Arizona binnen. We komen langs enorm veel bergtoppen waarbij we ook merken dat sommige bergen een klein beetje rood beginnen te worden. Onderweg krijgen we na 3 kwartier een groot probleem met de koeling van de bus motor er begint een alarm te piepen en moeten stoppen. Ook begint de deur weer te vervelen. We besluiten door te rijden naar een tankstation om de bus te laten repareren bij een garage. Er wordt eerst een slang vervangen met een scheur en later blijkt er ook nog een kapotte waterpomp te zijn die gehaald en vervangen moet worden. Na 5,5 uur rondlopen op het tankstation, spelletjes doen en wat lunchen kunnen we eindelijk de reis vervolgen naar Seligman. Het was zolang dat het bijna apart was om met de bus weer door te moeten. Helaas moeten we met de garage in zicht nog een keer omdraaien om koelvloeistof bij te vullen omdat de bus weer piepte. Nu gaan we echt echt op weg. Onderweg veranderen de droge bergen naar bergen met kleine groene bosjes. Het dorre neemt enorm af en er komt steeds meer groen voor terug in de plaats. We verlaten langzaam de woestijn. Na een uurtje bereiken we seligman. Dit oude route 66 stadje heeft als voorbeeld gediend voor de film cars. Na hier even rond gelopen te hebben en foto's gemaakt te hebben rijden we verder naar ons hotel. Helaas slaan we vandaag de grand canyon over i.v.m. de tijd. De vluchten zijn verplaatst naar morgen. Onderweg zien we dat er opeens enorm veel naaldbomen groeien in deze streek. Het is er erg groen en een beetje regenachtig. En net 6 min voor 't einde krijgt de bus weer kuren het fijne piepje gaat weer af en we zetten hem weer langs de kant.... De aandrijving van de waterpomp blijkt afgebroken... Gelukkig kunnen we er nu wel een beetje om lachen! Een half minuutje rijdend, piepend en stoppend om af te koelen rijden we naar het hotel. Onderweg komen we typisch nog langs de Subway! Er komt gelukkig een nieuwe bus over 12 uur! Precies op tijd voor we morgen om 8 uur weer gaan.

1. Perry en Lizeth:
    26 juli 2019
    Dat is inderdaad wel balen met die bus, maar hopen dat het vervolg van de reis probleemloos zal verlopen voor jullie. Hier begint het langzaam wat af te koelen op plaatsen veel wateroverlast hier nog geen druppel. Eindhoven airport lag een tijdje plat door noodweer. Geniet ervan de rest van de reis.
  2. Gerda:
    28 juli 2019
    Wat een pech, hopelijk blijft het hierbij.
    Ik heb weer genoten van het verhaal en de mooie foto's.