Terug naar California

3 augustus 2019 - Visalia, California, Verenigde Staten

Vandaag zijn we om half 9 vertrokken voor een van de langer reisdagen van deze reis. We verlaten las Vegas en komen direct terecht in de Mojave woestijn. De Joshua trees, de dorre vlaktes en ef en toe wat bergen zijn weer overal te zien. Na twee uur bereiken we de eerste stop. Calico ghost town. Dit oude zilvermijnstadje ligt in de woestijn nog in redelijke oorspronkelijke staat. Oude houten en stenen gebouwen zijn overal te zien in deze hitte. Na hier wat foto's gemaakt te hebben rijden we weer de woestijn in. Na weer 2,5 uur stoppen we bij een apart lunch plekje. Van aziatisch tot subway tot MC Donalds alles zit hier door elkaar. Na snel wat lunchen rijden we weer enkele uren door tot de volgende stop. Eindelijk begint het landschap groener te worden en er komen wijngaarden en veel amandelbomen voor in de plaats! We zijn weer in de bewoonde wereld. We stoppen bij een benzine station met veel Amerikaanse trucks waar de bus wordt getankt en wij wat tijd hebben om wat te drinken en rond te lopen. Wanneer de bus weer vol zit rijden we kort door tot de enorme typisch Amerikaanse walmart. Hier slaat iedereen wat in voor het avondeten en kijkt zijn ogen uit in dit enorme complex waar ze alles hebben. Na een uurtje vervolgen we onze reis naar ons hotel in Visalia. We zijn van de staat Nevada weer terug in california gekomen. In het hotel snel omkleden om even wat te tennissen in de hitte, dan snel zwemmen, eten en nog even wat drinken. Morgen staat er weer wat leuks op de planning. De Sequoilla trees.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    3 augustus 2019
    Elke dag is anders en telkens weer een nieuwe verrassing .................prachtig.
  2. Perry en Lizeth:
    3 augustus 2019
    Lekker warm 41 graden pffff maar veel in het zwembad afkoelen, hopelijk hieven jullie nu niet meer door de woestijn want daar zal het nog wel heter zijn. Geniet er nog van de komende week, erg mooie en vele foto's.
  3. Ans:
    3 augustus 2019
    Iedere dag een echte beleving met veel kijken en genieten ja dat kom je hier echt nooit tegen veel plezier en geniet ervan