De Kabeltrein

7 augustus 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Om half 9 beginnen we aan onze laatste dag in San Francisco. Vanuit het hotel rijden we door de stad op 50 heuvels naar Lombard Street. Eenmaal hier aangekomen zien we de typische steile kronkelweg naar boven met zijn vele bloemen. We lopen hier via een stijl pad helemaal naar de top toe. Hier maken we enkele foto's voordat we doorrijden naar de volgende stop. Het Palace of fine art. Dit is een enorm bruin koepelvormig bouwwerk met veel grote hoge bruine pilaren in het midden van een klein park met een vijver. Hier hebben we even de tijd om rond te lopen en foto's te maken. Na een tijdje verzamelen we weer bij de bus om naar de Golden gate Bridge te rijden. Helaas is de brug ook vandaag nog voor een groot deel in mist gehuld waardoor we weinig zien van de brug. We besluiten wel nog even een stuk over de brug te lopen voordat we later de bus weer pakken naar de laatste stop van deze reis. We worden afgezet aan de kade waar we later in de middag de boot zullen pakken over de baai. Langs het water en de vele kraampjes lopend komen we met een klein groepje terecht in een restaurant waar we een typisch gerecht uit San Francisco proberen, de clam chowder. Dit is een soort romige vissoep in een uitgehold zuurdesembrood. Na deze lunch lopen we terug naar de boot voor de tocht. Tijdens deze tocht varen we langs de kust met een uitzicht op de skyline eerst richting de golden gate Bridge. Onderweg wordt het weer steeds kouder en de wind steekt meer op. Na een rondje onder de brug gevaren te hebben varen we rustig richting alcatraz. Onderweg hier naartoe zien we enkele dolfijnen springen en zeeleeuwen in het water. Dit was echt mooi. Nadat we om het verlaten eiland gevaren zijn zetten we weer koers richting de haven. Na een uur meren we weer aan waarna we de cable car door de stad gaan nemen. Dit is een ouderwets houten trammetje dat met een paar enorme hendels bestuurd word. Onderweg hangend aan de buitenkant van de tram dalen en beklimmen we flinke stukken heuvels die de stad rijk is. Na een tijdje bereiken we het eindpunt waar we uitstappen. Vanaf hier lopen we een flink stuk naar een stukje jeugdsentiment van sommige van ons groepje (50 plussers) . De huisjes van full house. Door rustige straten lopend en sommige stukken met veel zwervers bereiken we de gekleurde huisjes van deze serie. We maken snel wat foto's voordat we weer gaan wandelen. We lopen richting het hotel om daar in de buurt in een enorm winkelcentrum te gaan eten bij een Chinees restaurant. Na het avondeten weer terug naar het hotel en voor de laatste keer wat kaarten om het af te leren. De vakantie loopt echt op zijn eind.

1. Ans:
    7 augustus 2019
    Nou ik vindt t reuzeknap dat jullie ook nog alles lusten en eten en na zo veel gezien te hebben loopt jullie vakantie weer echt ten einde maar t is ook geweldig wat jullie allemaal hebben mee gemaakt