Yosemite national park

5 augustus 2019 - Modesto, California, Verenigde Staten

Om half 9 rijden we weg bij het hotel in viselia. Vandaag hebben we het Yosemite national park op het progamma staan. Na een tijdje over het platte boeren land gereden te hebben rijden we weer de met geel gras bezaaide bergen in. Onderweg veranderd het landschap naar flinke groene bergen waar we slingerend veel in gaan klimmen. Na een goed uur bereiken we de eerste stop in Oakhurst bij een plaatselijke supermarkt om de lunch in te slaan. Wanneer iedereen alles heeft rijden we verder hoger het Sierra Nevada gebergte in. Kronkelend langs afgronden rijdend rijden we steeds verder naar boven. Naaldbomen worden weer weer enorm hoog en ook zien we veel stukken bos die door een bosbrand helemaal zwart geblakerd zijn. Ook zitten we nu weer in het gebied waar de seqouilla bomen optimaal kunnen groeien. Af en toe hielden de bossen op en kwamen enorme uitzichten over de granieten bergen onder ons tevoorschijn. Na een tijdje rijden we een uitgehakte tunnel door en komen we aan de andere kant van de berg uit op het typische Yosemite uitzicht punt. Het is hier immens groot en heel erg mooi. Enorme granieten bergen aan de linker en rechterkant steken enorm uit. De linker valt enorm op en wordt ook wel El capitan genoemt. Het is een bijna vierkante enorme rots die uitsteekt. We zien in de verre een kleine waterval die rustig naar beneden valt, een paar roofvogels die draaien in de lucht en een uitgestrekte groenen dennenbomen zee onder je. Het is echt adembenemend mooi hier. Na wat foto's gemaakt te hebben rijden we verder naar de volgende stop. Eenmaal aangekomen eten we hier de flinke lunch op en hebben er dik 2 uur de tijd om een wandeling te maken door het groene park. Tussen de bomen, langs grasvelden en tussen echt enorme granieten bergen lopen we naar een grote smeltwater waterval die een beetje zigzaggend naar beneden valt. Hier maken we enkele foto's voordat we verder wandelen door dit geweldig mooie gebied. Onze laatste stop van de wandeling is aan de oever van een kleine smeltwater rivier. Na genoeg foto's gemaakt te hebben lopen we terug naar de bus via de weg waarover we ook gekomen waren. Eenmaal in de bus dalen we tussen de granieten bergen af en volgen we een tijd lang een snel stromende kraakheldere rivier naar beneden. Een stuk lager merk je dat de natuur weer heel anders word. Bomen worden weer laag, bergen minder groen en iets geler, het mooie grijze graniet verdwijnt en maakt plaats voor zwarte rotsen. We verlaten langzaam maar zeker een machtig mooi paradijs. Na een tijdje rijden we weer in lage gele heuvels richting het platteland. Eenmaal daar aangekomen maken we een stop bij een klein winkeltje met wat dieren om even wat te drinken te halen. Snel pakken we weer de bus om het laatste uurtje van vandaag af te leggen naar ons hotel. De reis van 484 km zit er weer op. Lekker weer even wat eten, potje kaarten en slapen! Morgen gaan we door naar San Francisco

1. Gerda:
    5 augustus 2019
    Mooi verhaal, ik heb weer even met jullie mee gereisd en proberen om het me voor te stellen wat jullie allemaal gezien hebben.
    Geniet nog maar verder voor je het weet zit de vakantie er weer op.
    Groetjes
  2. Ans:
    5 augustus 2019
    Wat zullen jullie snachts slapen na weer zo n mooie en intensieve dag met veel actieviteiten en morgen wordt t weer opnieuw reizen en genieten ervan