Afdalen in de bizarre Bryce canyon

31 juli 2019 - BRYCE, Verenigde Staten

Om half 9 vertrekken we uit ons hotel naar de Bryce canyon. De reis hier naartoe duurt niet lang omdat ons hotel zo goed als tegen dit natuurpark aan ligt. Eenmaal aangekomen in dit bosrijke gebied zien we de Bryce canyon opdoemen. Een enorme rood oranje vallei met dunne rotspunten variërend van rood tot oranje tot wit die overal omhoog schieten. Tussen de rotsen groeien hier en daar wat bossen wat het geheel nog mooier maakt. Nadat we met de groep een klein stukje gelopen hebben naar het beginpunt van een weg omlaag splitst de groep zich op. Met enkele anderen pakken wij het gele smalle met los liggend grind pad naar beneden. Het is lekker koel omdat er veel wolken voor de zon hangen. Na een tijdje hebben we ongeveer 0,7 mijl naar beneden afgelegd tot de bodem van de rode vallei. Hier is de Bryce canyon echt geweldig. Overal om je heen schieten deze pieken in alle kleuren om je heen de lucht in. Hier en daar wat bomen die er groeien en af een toe een klein bos waar je doorheen moet. Ook is er af en toe een tunnel uit de rosten gehakt om zo een pad te creëren. Na een tijdje merken we dat we weer beginnen te stijgen. We komen hoger en hoger boven de rotspieken uit. Na een tijdje lopen we door een smalle hoge kloof en zien we recht voor ons een berghelling stijl omhoog lopen met alleen maar haarspeldbochten. Na flink klimmen bereiken we weer de rand waarna we de bus pakken naar het uitzichtpunt Bryce point, dit punt ligt op 2766 meter hoogte en bied een enorm wijds uitzicht over de canyon. Ook spotten we hier onze eerste ratelslang naast het voetpad. Ook merken we dat de zon er wat door begint te komen waardoor de temperatuur even flink stijgt. Na hier wat foto's gemaakt te hebben lopen we nog 3 km naar het volgende uitzichtpunt, inspiration point. Ook hier lopen we continue over kronkelende zandweggetjes die stijgen en dalen. Na een tijdje lopen bereiken we dit punt. Ook hier kunnen we genieten van een geweldig weids uitzicht op de vallei met zijn vele kleuren. Omdat we nu al best veel gelopen hebben besluiten we de bus terug te nemen richting het hotel. Buiten op straat lunchen we even en gaan dan terug richting de kamer. We hebben geluk want eenmaal buiten op het overdekte gangpad bij onze kamer begint het flink te regenen. Dit is pas timing. Even goed uitrusten en dan vanavond weer de deur uit om een hapje te eten.

1. Ans:
    31 juli 2019
    Dit lijkt mij toch wel heel eng om een ratelslang tegen te komen
  2. Gerda:
    3 augustus 2019
    Een sportieve dag gehad die zo te lezen wel erg veel energie koste maar zeker de moeite waard was.
    Mooie foto's weer !!