Sequoia national park

4 augustus 2019 - Visalia, California, Verenigde Staten

Om half 9 vertrekken we uit het hotel voor onze rit naar het sequoia national park. Voor we hierheen gaan is de eerste stop bij de supermarkt in het stadje. Hier slaan we spullen in voor de lunch die we later in het park gaan opeten. Nadat de luch gekocht is beginnen we onze reis richting het Sierra Nevada gebergte dat we in de verte al zien opdoemen. Onderweg rijden we eerst over het vlakke boerenland. We komen hier veel olijven, graan, citrusvruchten, amandelen en koeien tegen. Na een dik uur rijden beginnen we snel door de de heuvels te klimmen met veel geel gras. Langzaam maar zeker komen er steeds meer groene bomen op deze heuvels. Kort hierna zal dit veranderen in echt enorm hoge bergen vol met deze groene bomen langs diepe stijle afgronden zonder vangrails. Kronkelend blijven we omhoog klimmen. Naaldbomen worden opeens veel hoger wat aangeeft dat we er echt bijna zijn. Na weer ingecheckt te hebben bij het huisje rijden we het park in. Nog steeds blijven we stijgen en de normale bomen veranderen in enorme bossen met metershoge dunne bomen. We rijden naar de eerste stop met een 20 min pauze. Als iedereen naar de wc geweest is rijden we verder door dit enorme groene woud met bergen van grijs ruw graniet langs afgronden met fantastisch wijds groen uitzicht op de bergen onder en naast ons verder en verder omhoog tot ongeveer 2000 meter. We stoppen bij giant forrest hier dalen we lopend zigzaggend naar beneden af een vallei in om een rondje te lopen tussen de enorme dikke hoge sequoia trees. Het is bijna niet uit te leggen hoe immens deze bomen zijn. Je loopt continue met je hoofd omhoog rond te kijken. Ook bekijken we hier de grootste boom ter wereld. Eenmaal bij de bus rijden we door naar de lunch stop. Langs een kreekje kunnen we de ingekochte lunch opeten. Waarna we snel onze reis vervolgen door dit enorme bos. Onze volgende stop is de hoogste sequoia boom. Ook hier hebben we de tijd om door dit bos te wandelen langs al die metershoge bomen. Wanneer de groep weer in de bus zit dalen we weer af richting het boerenland en vertrekken we weer richting het hotel. De 240 km van vandaag zitten er weer op en ook nu hebben we nog mooi de avond vrij in het hotel. Snel eten, beetje zwemmen en weer wat kaarten maakt de avond compleet. Morgen pakken we de koffers weer en vertrekken we naar Yosemite national park.

1. Ans:
    4 augustus 2019
    Wat een geweldige reis en wat hebben jullie al veel gezien en samen beleefd kei schon om zo met jullie mee te mogen reizen gr
  2. Gerda:
    5 augustus 2019
    Prachtig !!!! wat kan de natuur toch mooi zijn , en ook het plaatje met de jongens mag gezien worden..