Long day in long Beach

23 juli 2019 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Om half 6 maandagmorgen gaat de wekker in het corendon hotel. Even snel weer alle spullen in de koffers stoppen, uitchecken en naar het vliegveld met de auto. Eenmaal aangekomen in vertrekhal 1 merken we dat het nog rustig is voor een van de drukste dagen van het jaar. Hierdoor komen we in in record tempo langs de douane en alle veiligheidschecks. Na een paar uurtjes wachten bij de gate mogen we rond 9.00 eindelijk het vliegtuig in. De lange zit van 10,5 uur kan beginnen. Succes..... Vele films, spelletjes en vooral wachten later komen we aan op het vliegveld van los Angeles 12.00 hun tijd (9 uur tijdsverschil). Eenmaal uit het vliegtuig worden we allemaal grondig gescand en geregistreerd waarna we de koffers konden oppikken bij de bagageband. Eenmaal buiten treffen we de groep aan met daarbij een heerlijk weertje van 23 graden en vooral zon! Met in totaal 36 man stappen we de bus in op weg naar de queen mary. Dit enorme nostalgische schip was vroeger het grootste passagiersschip en zal voor de komende 2 nachten ons hotel zijn. Na een groot welkomsdrankje en het uitdelen van de sleutels kunnen we nog snel even omkleden om de rest van de middag naar long Beach te gaan. Lichtelijk vermoeid pakken we het rode busje over de rivier naar de jachthaven om een klein rondje te lopen en een hapje te eten en te drinken bij een Mexicaans tentje. Ofja hapje, we konden elkaar een prettige wedstrijd wensen met wat we voorgeschoteld kregen. Flinke porties dus. Na het eten maakten we ons rondje af tussen de gekleurde huisjes om daarna weer terug naar de boot te gaan. Eenmaal op de boot gaan we ook hier op alle verdiepingen nog even snel op verkenning uit voordat we weer lekker naar onze oud uitziende kajuit gingen. Nog ff door de patrijspoort kijken naar het uitzicht, even opfrissen, snel dit blog typen, nog een beeeetje extra opblijven op die 23 uur die we al wakker zijn.. En dan toch echt lekker gaan slapen! Morgen staat ons weer een nieuwe dag te wachten. We gaan Los Angeles zelf verkennen!

1. Ans:
    23 juli 2019
    Wat een lange reis maar t is hier wel meer dan 10 graden warmer bah te heet maar wat een prachtige boot hebben jullie veel plezier en ik reis heel gezellig digitaal met jullie mee gr
  2. Petra D:
    23 juli 2019
    Lijkt wel Amerikaans Volendam 😃. Fijn dat de heenreis goed verlopen is. Veel plezier samen. ☀️🌴🍹
  3. Tante mien:
    24 juli 2019
    geniet er samen van.xxx
  4. Gerda:
    28 juli 2019
    Ik was zelf weg en lees nu pas jullie reisverhaal en ga jullie volgen.
    Hele goede en fijne vakantie.