Los Angeles

24 juli 2019 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Om half 7 schrik ik wakker van het geklop op de hotelkamer deur. Met slaperige ogen doe ik de deur open en zie dat ons mam ontbijt gehaald heeft. Nadat de bagels en jus d'orange op zijn, ga ik snel naar de lobby om het reisblog van gisteren online te zetten. Hierna snel terug, even opfrissen en door naar de bus. Vandaag gaan we de grote stad los Angeles verkennen met ongeveer 13 miljoen inwoners. Onze gids vergelijkt los Angeles met de provincie noord Holland. Je kunt wel zeggen dat je naar noord Holland gaat maar in die provincie liggen nog veel steden waar je heen kan gaan. Hetzelfde geld voor los Angeles. Onze eerste stop voor vandaag is Downtown LA. Hier bezoeken we de plaats met Mexicaanse roots waar deze stad is ontstaan. Oude pleintjes, huisjes, een oud boerderijtje, kleine keukens en kleurrijke kraampjes zijn hier te vinden. Na even rond gekeken en foto's gemaakt te hebben vervolgen we onze bus reis naar Hollywood. Eenmaal hier aangekomen merk je dat je er ook echt bent. Bioscopen, lichtjes, dure gebouwen, verklede mensen als superhelden en de sterren op de walk of fame zijn niet te missen. Eenmaal uit de bus lopen we over deze walk of fame richting het gebouw waar jaarlijks de Oscar's worden uitgereikt. We hebben er ook op de trap gestaan waar de beroemdheden overheen lopen. Ook hebben we hier de mogelijkheid om het beroemde Hollywood sign tegen de heuvels te zien liggen. Na snel wat foto's gemaakt te hebben lopen we buiten nog over de walk of fame om nog meer sterren te spotten. Tegen verwachting in is het niet een straat maar zijn het echt straten vol met deze sterren rond de 2500 als ik me niet vergis. Ook stoppen we even bij het punt waar beroemdheden hun handafdruk in beton kunnen drukken voordat we de bus weer pakken naar de volgende stop namelijk Beverly hills. Na een korte rit langs vreselijk dure huizen komen we aan in Beverly hills. Hier lopen we ook weer langs peper dure huizen richting de Rodeo drive, de pc hoofdstraat in. En dat was ook te merken. Peper dure auto's, huizen, palmbomen en bekende dure merken worden rond je oren geslagen. Na ook hier bij het Beverly hills bord wat foto's te hebben gemaakt rijden we door richting het Getty museum. Eenmaal aangekomen rijden we met een elektrische trein de heuvel op waar dit enorme museum ligt. Alle gebouwen zijn wit en heel apart gebouwd op de top van deze heuvel. Het uitzicht op LA en de zee is hier prachtig en ook de kunstwerken binnen mogen er zijn. Als laatste stop van deze dag rijden we naar Santa Monica. Het gezegde voor dit plaatsje luid: ''happy city happy people''. En dat heeft het ook waargemaakt. Heerlijk weer, een mooie boulevard waar ook weer veel palmbomen en dure auto's te vinden waren, een breed schoon strand, een knalblauwe zee, bergen op de achtergrond en een pier die aan Scheveningen doet denken wat tevens ook het einde was van de route 66. Wat wil je nog meer! Na hier rondgelopen te hebben, lopen we verder naar de 3th street promenade. Hier zijn veel kleine gezellige winkels en terrasjes te vinden. Ook treffen we hier een winkel van Carlos bakery aan. Natuurlijk even naar binnen en wat dingen proeven voordat we weer naar de bus gaan. Eenmaal in de bus rijden we door het drukke verkeer met alleen maar enorme auto's terug naar Long Beach in het zuiden van los Angeles. We zijn helemaal op na deze dag. Daarom nog even snel wat kleins eten op het schip waarna we nog een paar avond foto's maken van long Beach op het dek. Snel naar de kamer, het blog typen en klaarmaken voor morgen. We gaan los Angeles verlaten.

1. Perry en Lizeth:
    24 juli 2019
    Dat klinkt goed en al die beroemdheden op de walk of fame geniet er lekker van hier is het snjkheet vandaag en morgen richting de veertig graden.
  2. Ans:
    24 juli 2019
    Wat een luxe prachtig om te zien En hier mis je niks want het is om af te pikken niet gezond en niet normaal geniet ervan en hele lieve groetjes van ons uut de peel
  3. Gerda:
    28 juli 2019
    Fijn om te lezen dat jullie genieten en wat een mooie foto's.